|
|
Management / Onderhandelen - het realiseren van een win-winOnderhandelen is een constante uitdaging in zakelijke context. Het dwingt u posities in te nemen tussen uw eigen belangen en die van uw gesprekspartners - collega’s, klanten, , leidinggevenden… -, terwijl die belangen tegenstrijdig kunnen zijn en er een hoop lading aan vast zit. De gevolgen zijn vaak aanzienlijk. Meestal gaan we dit te lijf met onze typische gewoontes en patronen, met wisselend resultaat. Een meer effectieve, professionele competentie van onderhandelen is gewenst. Deze training biedt u tools om zo te onderhandelen dat zowel u, als uw onderhandelingspartner tevreden zijn. Doelgroep: Iedereen die zijn competenties in het onderhandelen wil versterken. Er is geen bijzondere voorkennis vereist. Doelstellingen:
Methodologie: Er wordt geoefend aan de hand van makkelijk e situaties. De daarin opgedane ervaringen worden getoetst aan scripts en modellen van effectief onderhandelen. De syllabus levert een degelijk naslagwerk, waarmee u uw toekomstige onderhandeling effectief kan voorbereiden. Inhoud van de training: Wat is onderhandelen ? Wanneer is een onderhandeling geslaagd?
U voorbereiden op het onderhandelen
Het verloop van een onderhandeling -
Het belang van de interactie bij het onderhandelen
Nakende conflicten detecteren en beheren
Persoonlijk actieplan Duur: 2 dagen |