|
|
Communicatie / Klantgericht communicerenAls uw klanten tevreden zijn, groeit uw bedrijf. Hoe kan u ervoor zorgen dat uw klant zich gehoord voelt? Wat kan u doen om vriendelijk om te gaan met uw klanten? In deze training bekijkt u hoe uw enthousiasme en oprechtheid overgebracht kan worden op uw klanten. Tegelijk leert u de professionele knepen van het vak: hoe u uw klanten aanspreekt, hoe u uw antwoorden formuleert, welke reacties u beter wel en niet kan vertonen, zinsneden die beter uitpakken. U leert bij elk klantencontact een win-win te creêren Doelgroep: Zaakvoerders, baliemedewerkers, callcenter medewerkers die hun contact met klanten willen optimaliseren. Doelstellingen:
Inhoud van de training (dag 1): Klantgerichte attitude en communicatie
De klant verwelkomen en zijn behoeften begrijpen
Professioneel telefoneren
Feedback geven en ontvangen
E-mail do’s en don’ts
En: oefenen, oefenen, oefenen Actieplan
Deel II (dag 2): gaat dieper in op het omgaan met klachten en het hanteren van moeilijk gedrag van klanten – korte inhoud op aanvraag |