Wingerstraat 23, 3390 Sint-Joris-Winge
 www.ritam.be - info@ritam.be - tel. 016/47 10 59
BTW: BE0841.638.910  /  IBAN: BE95 7310 2196 9158  /  BIC: KREDBEBB

 
Actueel / Communicatievaardigheden voor de technische professional

In samenwerking met Abis

Vroeger kon u zich beperken tot de attitude: "ik ken mijn stiel, ik ben goed met cijfers en systemen, ik articuleer duidelijk en dat is voldoende”. Nu herkennen leidinggevenden steeds meer dat de directe relaties met klanten en medewerker een cruciale rol spelen in het goede verloop van een technisch project.

In deze cursus van 2 dagen leert u op om een assertieve en klantgerichte manier te communiceren.

Doelgroep:

Deze training richt zich tot iedereen die beter wil communiceren.

Wat zijn de resultaten?

  • Een vlottere samenwerking
  • Contracten worden makkelijker binnen gehaald
  • Uw prestaties nemen toe

Inhoud van de training:

  • Kennismaking en leerdoelen
  • Basisaxioma's communicatie
  • Hoe communicatie versterken?
  • Een constructieve dialoog door actief luisteren
  • Toepassingsoefening
  • Feedback geven - effectief uw doel bereiken met respect voor de relatie
  • Op niet-defensieve wijze feedback ontvangen - de basis van een open relatie
  • Toepassingsoefeningen
  • Assertiviteit en win-win's bereiken bij feedbacks, onderhandelen.
  • Spelen met ruimte innemen en ruimte geven
  • De valkuil van de niet-assertieve communicatie-stijlen
  • Toepassingsoefeningen
  • Push en pull - de kunst van het gericht vragen stellen
  • Toepassingsoefeningen
  • Conflictbeheersing bij communicatie
  • Uit de dramadriehoek blijven
  • Toepassingsoefeningen

Data:

19 en 20/05/2014    Leuven       Nederlands

05 en 06/06/2014    Leuven       Frans

25 en 26/06/2014    Woerden     Nederlans

 

Prijs:   960€

Schrijf u hier in