Actueel / Communicatievaardigheden voor de technische professional
In samenwerking met Abis
Vroeger kon u zich beperken tot de attitude: "ik ken mijn stiel, ik ben goed met cijfers en systemen, ik articuleer duidelijk en dat is voldoende”. Nu herkennen leidinggevenden steeds meer dat de directe relaties met klanten en medewerker een cruciale rol spelen in het goede verloop van een technisch project. In deze cursus van 2 dagen leert u op om een assertieve en klantgerichte manier te communiceren.
Doelgroep:
Deze training richt zich tot iedereen die beter wil communiceren.
Wat zijn de resultaten?
- Een vlottere samenwerking
- Contracten worden makkelijker binnen gehaald
- Uw prestaties nemen toe
Inhoud van de training:
- Kennismaking en leerdoelen
- Basisaxioma's communicatie
- Hoe communicatie versterken?
- Een constructieve dialoog door actief luisteren
- Toepassingsoefening
- Feedback geven - effectief uw doel bereiken met respect voor de relatie
- Op niet-defensieve wijze feedback ontvangen - de basis van een open relatie
- Toepassingsoefeningen
- Assertiviteit en win-win's bereiken bij feedbacks, onderhandelen.
- Spelen met ruimte innemen en ruimte geven
- De valkuil van de niet-assertieve communicatie-stijlen
- Toepassingsoefeningen
- Push en pull - de kunst van het gericht vragen stellen
- Toepassingsoefeningen
- Conflictbeheersing bij communicatie
- Uit de dramadriehoek blijven
- Toepassingsoefeningen
Data:
19 en 20/05/2014 Leuven Nederlands
05 en 06/06/2014 Leuven Frans
25 en 26/06/2014 Woerden Nederlans
Prijs: 960€
Schrijf u hier in
|